A jelenleg elérhető hirdetésblokkoló szoftverek mind ugyanazon az elven működnek, a weblapok betöltésekor letiltják a feketelistájukon lévő hirdetéskiszolgálókról érkező tartalmak fogadását. A módszer hosszú listák esetén kissé erőforrásigényes lehet, de alapvetően jól működik.
A Princeton és Stanford egyetemek kutatói most egy eltérő elven működő reklámblokkoló bővítménnyel rukkoltak elő, a szoftverük tiltólista helyett az emberekhez hasonló módszerrel próbálja felismerni a reklámokat.
Ezt a weblapok konkrét tartalmának vizsgálatával hajtja végre, például a dobozok méretét és a grafikákat elemzi, plusz reklámtartalmak megkülönböztetésére használt kifejezéseket keres.
A kutatók szabadon elérhetővé tették a Perceptual Ad Blocker szoftverük Chrome-hoz készült változatát, de nem kívántak etikai vitákba keveredni, így a beépülőjük nem tiltja le a reklámokat, csak egy jelzőfelületet húz a föléjük.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!