A HOYA-ról talán már hallottunk. Legalábbis a világ szemüvegviselő fele biztosan találkozott már a névvel. A cég a világ egyik legnagyobb lencsegyártója. Ők azok, akik most beleszerettek a 3D technológiába.
Az a helyzet ugyanis, hogy a statisztikák szerint egyre romlik a látásunk:
ma már minden második embernek rossz a szeme, a Távol-Keleten pedig a lakosság 80 százaléka látáskorrekcióra szorul.
Ha valahol van terepe a különböző fejlesztéseknek, hát akkor az a szemüvegek - a lencsék és a keretek - piaca. Ráadásul az előrejelzések szerint az említett helyzet nem igazán fog javulni. Szűk keresztmetszetet jelent az, hogy a hagyományos lencsék és a keretek sajnos nem a végtelenségig személyre szabhatók. Márpedig ez fontos lenne azért, hogy a lehető legjobban illeszkedjenek a viselőhöz és így a legjobb látásélményt nyújtsák.
Erre jött a japánok ötlete, vagyis az 3D-s tervezés és nyomtatás, így ugyanis lehetővé válik az, hogy teljes mértékben a használójához igazodjon a szemüveg. Az eljárásnak nevet is adtak. Ez a Yuniku - nem meglepő módon, hiszen ugye japán a cég. Ehhez a Materialise 3D-s nyomtató szoftverekkel foglalkozó céggel fogtak össze.
Mivel mindenkinek miliméterre pontosan leszkennelik az arcát, ezért aztán garantálható, hogy az abszolút hozzá passzoló keretet lehet megalkotni. Búcsút is inthetünk a konfekció kereteknek.
Divat ide, divat oda, de hát mégis ki az, aki sorozatgyártott szemüvegett erőltetne magára, ha egyszer egy arcára öntött egyedi keretben tündökölhet? Na ugye.
Lényege kérdés persze a mikor. Hiszen azért - lássuk be - az egésznek vajmi kevés értelme van, ha majd erre az egészről csupán évekkel később tudunk érdemben beszélni. A dolog azonban úgy áll, hogy idén elég kis esélye lesz annak, hogy egy lötyögő keretet leverjenek a fejünkről a fesztiválszezon forgatagában: nyártól ugyanis már Magyarországon is elérhetővé válik a személyre szabott Yuniku rendszer.
Viszlát pilótaszemüvegek...
A cikk megjelenését támogatta az MVM Edison program.