A Nintendo márciusban megjelent új konzolja, az asztali és hordozható formában is használható Switch hirtelen hatalmas népszerűségre tett szert. A konzol iránti igény még magát a Nintendót is meglepte, így a vállalat arról tájékoztatta a befeketőit, hogy a korábban jelzett évi 8 millió példány helyett már inkább 16 milliót állítanának elő.
Azonban úgy látszik, még ezzel sem elégedne meg a vállalat, így a jövő márciusban véget érő üzleti évben összesen 18 millió Switch konzol legyártását tervezik, hogy kielégítsék a vásárlók igényeit.
Márpedig utánpótlásra minél hamarabb szükség lenne, ugyanis a konzol számos piacon (így például Észak-Amerikában) szinte egyáltalán nem kapható, az elérhető készleteket ugyanis azonnal felszippantották a vásárlók.
A Nintendo ugyan június 16-ra, a húzójátéknak szánt ARMS megjelenésére ígért egy újabb nagy szállítmányt, gyaníthatóan ez sem fog sokáig kitartani, ráadásul a vállalatnak fel kell készülnie az ünnepi szezonra, ahol minden bizonnyal slágertermék lesz a Switch - főleg, hogy addigra olyan játékok megjelenését is ígérik a japánok, mint az új Mario.
Éppen ezért a Nintendo tájékoztatta is a beszállítókat, hogy a következő 12 hónap során több alkatrészre lesz szüksége.
A probléma viszont, hogy több beszámoló szerint is komoly alkatrészhiánnyal kell megküzdenie gyakorlatilag a teljes iparágnak.
A legfontosabb hiánycikkek az adattárolásra használt NAND-alapú flash memóriák, az LCD-kijelzők és a rezgőmotorok. A jelenleg éppen elég rossz helyzetben lévő, éppen ezért a NAND-gyártásra komolyan támaszkodó Toshiba például közölte, hogy a piaci igények messze meghaladják a gyártókapacitásukat, és ez a helyzert valószínűleg egész évben fenn fog állni.
A probléma, hogy a Switch konzollal (mivel alapvetően egy hordozható gép)
a Nintendo jelenleg ugyanazokért a komponensekért harcol, mint a legnagyobb telefongyártók, így például az Apple is.
Az amerikai vállalat iPhone 7-es modelljei továbbra is nagyon népszerűek, ráadásul a vállalat idén dobja majd piacra az iPhone tizedik évfordulójára készített, a rajongók által már epekedve várt új telefonját, amihez a cég szintén rengeteg beszállítót leköt.
Ezen kívül piaci elemzők rámutattak arra is, hogy a legnagyobb telefongyártók
egész egyszerűen jobb ajánlatokat tudnak adni a beszállítóknak, mint a Nintendo.
A játékkonzolokat hagyományosan elég kevés (vagy nulla) haszonnal árulják a vállalatok, hogy minél gyorsabban minél nagyobb felhasználói bázist tudjanak kiépíteni, és aztán az eladott játékokból profitáljanak. Éppen ezért a Nintendo nem nagyon engedheti meg magának, hogy drágábban vegyen alkatrészeket, de könnyen lehet, hogy mégis rákényszerül majd.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!