A tavalyi év végén minden gondolkodó emberi lény legnagyobb megrökönyödésére piacra került a Juicero konyhai gyümölcsléprése. Két nagy gond volt a termékkel: egyrészt 699 dollárba (olyan 187 ezer forintba) került, másrészt pedig az egyetlen pohárra elég gyümölcslevelet tartalmazó tasakjai darabonként 5-7 dollárért (1300-1900 forintért) mentek. Pontosabban mennek, még mindig.
A történet leginkább meglepő része, hogy a Juicerót a legnagyobb szilícium-völgyi befektetők tömték ki tőkével. Teljességgel hihetetlen, hogy képesek voltak rábólintani a nyilvánvalóan halott üzleti tervére. A slusszpoén mindezek után az, hogy a Juiceróhoz készült tasakokból kézzel is elég jól ki lehet préselni a gyümölcslevet, igazából nem is kell a művelethez a présgép.
Piacra dobása után a Juicero kénytelen volt szembesülni a valósággal:
a présgép egyszerűen eladhatatlan.
A probléma megoldása érdekében január közepén elengedtek 300 dollárt a termék árából, azonban talán kevesek nagy meglepetésére kiderült, hogy a többség számára 399 dollár (106 ezer forint) is túl sok érte.
A Fortune beszámolója alapján a Juicero új ügyvezető igazgatója most megpróbálja megmenteni a céget. Az alkalmazottaknak kiküldött e-mailjében Jeff Dunn megerősítette, hogy stratégiaváltásra van szükség, a jelenlegi árak mellett nem képes nőni az üzlet.
A kiadvány információ szerint a stratégiaváltás jegyében már készül a 200 dollár alatti áron értékesíteni kívánt új présgép, továbbá a tasakok árát is csökkenteni fogja a Juicero. A vállalat addig is kénytelen lesz egy 25 százalékos létszámleépítést tartani, az elküldendő munkavállalók többsége értékesítéssel és reklámozással foglalkozik.
Nem világos, hogy körülbelül mikor kerülhetnek piacra a Juicero realisztikusabb árú termékei.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!