Az utóbbi években nagyon komoly fejlődést mutattak fel az önvezető autók, ráadásul a beléjük épített szoftvernek, a begyűjtött adatoknak és a gép tanulásnak köszönhetően folyamatosan képesek fejleszteni magukat.
Ennek megfelelően ma már képesek gond nélkül lekezelni a különböző forgalmi helyzeteket, mindenféle időjárási körülmények között.
A Tesla például rendszeresen hangoztatja, hogy az autói már szinte biztonságosabbak önvezető módban, mintha ember irányítaná őket, de persze a vezető nélküli közlekedést még nem engedélyezik a törvények. Az összetett rendszerek nem csak a különböző körülményeken és közlekedési helyzeteken tudnak úrrá lenni, de olyanokra is fel vannak készítve, mint például az úton váratlanul átkelő állatok.
Legalábbis egészen addig, amíg őzekről, szarvasokról, farkasokról vagy medvékről van szó, vagyis olyan állatokról, amik nagyjából hasonlóan mozognak.
A kenguru azonban nem ilyen,
az ausztráliai állat ugyanis a Volvo szerint "egyedi mozgáskultúrával rendlkezik", ami emberi nyelvre lefordítva azt jelenti, hogy ugrál.
A Volvo ugyanis az önvezető technológiájának tesztelése közben rájött arra, hogy a kenguruk alaposan félre tudják vezetni az autó programját, ez pedig főleg a mozgásnak tudható be: a fő probléma, hogy ugrálás közben,
amikor az állat a levegőben van, akkor a szoftver úgy érzékeli, mintha távolabb lenne, amikor pedig a földön, akkor közelebb.
A kenguru-helyzet megoldására a Volvo egy rakás mérnökét leutaztatta Ausztráliába, hogy további adatokat gyűjtsenek be, és finomhangolni tudják a szoftvert az állat megfelelő lekezelésére. Kevin McCann, a vállalat ausztrál vezetője elmondta, hogy előbb-utóbb a többi, önvezető technológiával foglalkozó autógyárnak is foglalkoznia kell majd a problémával.
Azonban azt ígéri, hogy mire 2020 környékén megjelennek majd a Volvo első, teljesen önvezető autói, azoknak már semmi gondja nem lesz az erszényes állatok megfelelő felismerésével.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!