A professzionális e-sportolók nagy szerencséjére csak hús-vér emberek indulhatnak a versenyeken, különben ez lenne az egyik első olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia leradírozná a térképről az emberiséget. A szombaton befejeződött The International 2017 versenyen ízelítőt kaptunk a jövőből, ugyanis a mesterséges intelligencia kutatásával foglalkozó OpenAI vállalat botja alaposan elnáspángolta 1v1-ben a világ legjobb DOTA2-játékosait.
A játékok megszokott botjai a fejlesztők által előre leprogramozott szabályrendszer alapján működnek, azonban az OpenAI botja gépi tanulással sajátította el a játékot:
addig játszatták, amíg meg nem értette a játékmechanikákat.
A Microsoft Azure számítási felhő által hajtott bot többek közt Danylo „Dendi" Ishutint is jól elverte: két menetet játszott a bottal, az elsőben 10 perc alatt kikapott, a másodikat pedig pár perc után önként feladta. A profi e-sportoló szerint a mesterséges intelligencia bot helyett egy hús-vér ellenfél benyomását keltette, de azért volt benne valami furcsa.
„A DOTA egy remek tesztelési környezet a mesterséges intelligenciának. Rendkívül komplex játékról van szó, óriási kompetitív közösséggel, mindez pedig remek lehetőségeket teremt az új technikák fejlesztésére. (A mesterséges intelligencia fejlesztése során) folyamatosan feszegetned kell a határokat, ha egyről a kettőre akarsz jutni" – nyilatkozta Greg Brockman, az OpenAI informatikai igazgatója.
Több játékos is jelentkezett az OpenAI-nál, hogy szeretne a jövőben a bottal gyakorolni.
A DOTA2-t általában öt az öt ellen felállásban játsszák, de ezzel még nem képes megbirkózni az OpenAI botja, csak az 1v1-ben profi. Az OpenAI szeretné, ha jövőre már 5v5 harcra képes mesterséges intelligenciával mehetne ki a The Internationalre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!