Várhatóan pár hónapon belül megérkezhet a Google Chrome stabil verzióiba a böngésző saját reklámblokkolója, amely ügyesen megpróbálja majd letiltani az internetezők által bosszantónak talált hirdetések megjelenítését a webhelyeken. A Chrome androidos fejlesztői változatában már tesztelhető az előzetes implementációja.
Természetesen a Google szeretné, ha nem kellene túlságosan sok reklámot eltüntetnie, a vállalat ennek jegyében megpróbálja előzetesen figyelmeztetni a bosszantó reklámokat megjelenítő webhelyek tulajdonosait. Az értesítést csak azok kapják majd meg, akik használják a Google Search Console szolgáltatást a webhelyeik monitorozására.
A Google reklámblokkolója nem a saját hatáskörében, hanem a Coalition for Better Ads hirdetői szövetség irányelvei alapján dönti el, hogy mi tekinthető zavaró hirdetésnek.
A szövetség felmérése szerint a reklámblokkolókat használók 69 százaléka pusztán a bosszantó típusú hirdetések miatt döntött a blokkoló használata mellett. További nem túlságosan meglepő érdekesség, hogy a zavaró reklámok többsége a kisebb látogatottságú webhelyeken található.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!