A Samsung brit ügyfélszolgálata felháborodott panaszok százait kapta, miután az MU-szériához tartozó készülékek, sorra dobták be a törölközőt a legutóbb kiadott szoftverfrissítés után.
A probléma a hírek szerint leginkább az MU6100, MU6409 és MU7070 4K televíziókat, valamint a teljes F5500 Full HD-sorozatot érinti.
A beszámolók szerint a szoftver frissítése után a készülékek nem kapcsoltak be,
nem lehetett csatornát váltani, megszakadt kapcsolat a távvezérlő (az univerzális távkapcsolókkal sem működnek) és a készülékek között.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy a Samsung egy szűkszavú nyilatkozaton kívül (ami szerint dolgoznak a hibán) nem foglalkozik érdemben az ügyfelekkel; vannak olyan panaszosok, akik mindössze két hónapja vásárolták a készüléküket, így érthetően dühösek. További olaj a tűzre, hogy a kereskedők nem cserélik a lehalt készülékeket, mert a garancia az ilyen jellegű, szoftveres problémákra nem vonatkozik, így az egyre feszültebb felhasználók kizárólag a Samsung mérnökeiben bízhatnak. Amíg a hibára nem érkezik hivatalos tapasz, addig érdemes az érintett készülékek automatikus frissítését letiltani.
Úgy tűnik egyébként, hogy a Samsungra mostanában rájár a rúd. A vállalat vezérigazgató-helyettesének és további négy felsővezetőnek hivatali vesztegetés és korrupció miatt kellett bíróság elé állnia, előbbit a napokban ítélték öt év börtönbüntetésre...
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!