A Sony az első között kezdte el vízállóra tervezni a hétköznapi vásárlóknak szánt okostelefonjait, a közép- és felsőkategóriában is számos kifejezetten ezzel az előnnyel hirdetett mobilt dobott piacra. A probléma csupán az volt, hogy annyira túlságosan azért mégsem voltak vízállóak a készülékek: a vízfröccsenéseket és kisebb vízbe ejtéseket könnyűszerrel túlélték, de mondjuk víz alatt kamerázni nem volt jó ötlet velük.
Ez aránylag magától értetődőnek tűnik, azonban a Sony nem csak hogy erőteljesen sulykolta a vízállóságot, de egyes reklámfilmjeiben még a mobilokkal búvárkodó fiatalokat is mutogatott. Mindezek után a fogyasztók jogosan hihették, hogy tényleg vízállóak a készülékek.
Sajnos ez így nem volt teljesen igaz, így a Sony 2015-ben kénytelen volt módosítani az érintett mobilok hivatalos termékleírását, miszerint azokat nem szabad víz alatt használni.
Persze a gyártó nem úszta meg száraz bőrrel a fogyasztók megtévesztését az Egyesült Államokban. Az ellene indított csoportos per lezárása érdekében beleegyezett abba, hogy az USA és Puerto Rico területén értékesített, mégsem vízálló Xperia telefonok bolti árának 50 százalékát visszatéríti, már amennyiben a kártérítést követelők képesek felmutatni a probléma bejelentéséről készült jótállási dokumentációt.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!