Magyar idő szerint kedd este elérhetővé váltak a Microsoft szoftvereihez készült legújabb hibajavítások, mostanra pedig kiderült, hogy ebben a hónapban nem sikerült hibátlanra a hibajavító kedd. Konkrétan a Windows 10 idén márciusban elérhetővé vált Creators Update változatával akadhattak problémák, a kiadott patch telepítése után Kék Halál képernyőkkel és folyamatos újraindulásokkal találkoztak egyes felhasználók.
A jelenlegi információk alapján ugyan otthoni felhasználók is panaszkodtak a problémára, azonban a gondok oroszlánrésze az olyan vállalati ügyfeleknél jelentkezett, akik nem közvetlenül a Windows Update-en keresztül kapják a javításokat, hanem egy rendszergazdától. A rendszergazdák az SCCM (System Center Configuration Manager) szoftveren keresztül küldik ki a javításokat a felhasználóknak.
„Rendszeresen az SCCM-en keresztül küldöm ki a javításokat, nemzetközileg közel 5500 felhasználónak. Tesztelésként mindig a saját munkaállomásaimat tartalmazó Alpha gépek kapják meg első körben a patcheket. Az összes Windows 10 Creators Update (1703) rendszerű gép Kék Halált mutatott a KB4041676 patch telepítése után" – írta az egyik rendszergazda a Microsoft fórumán.
Állítása szerint a Kék Halál képernyőkön az „INACCESSIBLE BOOT DEVICE" hibaüzenet jelenik meg, majd bejön a Windows helyreállítási felülete, azonban az nem képes megoldani a problémát.
A jelenlegi elmélet szerint az történhetett, hogy a Microsoft véletlenül két egymással ütköző patchet küldött ki a vállalati felhasználóknak szánt frissítési csatornába. Ezek közül csak az egyiket szabad installálni, különben jön a Kék Halál.
Frissítés: a Microsoft javította a problémát, valóban ütköző frissítések okozták a Kék Halálokat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!