A hazai online- és mobilfizetési piac egyik vezető szolgáltatását már 2600 webáruház használja, illetve több mint 700 ezer ügyfél fizetett már a rendszerrel, többmilliárd forintos éves forgalmat lebonyolítva. A Barion a tőkeinjekcióval termékfejlesztésbe és intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezd, első lépésként a közép-kelet-európai régióban.
A magyar Sense/Net Zrt. által alapított Barion a hazai fintech (pénzügyi technológiai) terület egyik sikercége. Két év alatt exponenciális növekedést tudott elérni a vállalkozás, ami az ügyfelek és üzleti partnerek számát illeti, ezzel pedig már neves külföldi kockázati tőkebefektető érdeklődését is sikerült felkelteni. A Barion az elmúlt két évben, két lépcsőben mintegy 150 millió forint befektetést kapott hazai üzleti angyaloktól. Akkor többek között Pecsenye Roland, az eddigi legnagyobb hazai fintech felvásárlás lebonyolítója (a londoni székhelyű Misys becslések szerint 18 milliárd forintért vette meg 2014-ben a miskolci IND Group-ot), és Nemes Dániel (az egyik első magyar internetszolgáltató, a Telnet alapítója) tettek pénzt a cégbe. Ez alapozta meg a mostani külföldi tőkebevonást is.
A Home Credit Group többségi tulajdonosa a PPF Group nemzetközi befektetői csoport, melynek fő részvényese Csehország leggazdagabb üzletembere, Petr Kellner, akinek a vagyonát az amerikai Forbes 14,5 milliárd dollárra(!) becsüli. A Home Credit Group Csehországban és Oroszországban piacvezető a lakossági pénzügyi szolgáltatások területén, erős közép-kelet-európai jelenléttel bír, de Kínában, Indiában, Dél-Kelet Ázsiában és az Egyesült Államokban is van érdekeltsége.
A Home Credit Group a Barion cégértékét az első körös befektetés végén 10 millió euróban határozta meg (3,1 milliárd forintra), a befektető a 2 millió eurós első tranzakcióval 20 százalékos részedést szerez a cégben.
A Home Credit Group azzal a nem titkolt szándékkal fektet a Barionba, és első sorban az alapító csapatba, hogy a cég külföldön is megvalósítsa a Magyarországon elért exponenciális növekedést. Ennek egyik kulcsa az az innovatív üzleti modell, melynek köszönhetően a Barion a kereskedők számára nagyon kedvező jutalékrendszert kínál, amiért cserében a vásárlások adatait kéri el a cég, hiszen az ezekre alapuló precízen személyre szabott marketingszolgáltatás óriási értéket jelent.