Hosszú éveken keresztül rendkívül képlékeny volt a kínai okostelefonos piac, ám a Kantar Worldpanel (via The Verge) legfrissebb beszámolója szerint nagyon úgy tűnik, hogy mostanra gyakorlatilag kialakult a helyi status quo. A piackutató cég szerint az október végével befejeződött három naptári hónapban eladott készülékek 91 százaléka öt gyártó valamelyikétől származott, az egy évvel ezelőtti azonos időszakban még 79 százalék volt ez az arány.
Az ötösfogat tagjai: Huawei, Xiaomi, Apple, Vivo, Oppo. A lista európai szemmel kifejezetten furcsa, hiszen a cégek közül csak a Huawei és az Apple komoly szereplők a kontinensen, ráadásul a legtöbb mobilt értékesítő vállalat szinte minden országban a Samsung.
Ami azt illeti, már évek óta a Samsung értékesíti globálisan a legtöbb okostelefont.
A dél-koreai cégnek ettől függetlenül nagyon nem megy a szekere a kínai piacon, a fentebb említett három hónapos időszakban az eladott telefonok 2,2 százaléka volt Samsung. A TOP5 gyártó közül csak az Apple külföldi, a különféle iPhone-ok az eladások 17,4 százalékát adták.
A Kantar kiemelte, hogy az elmúlt időszakban a kínai mobilpiac legnagyobb vesztesei a Meizu, a LeTV, a Coolpad, a ZTE, továbbá a Lenovo voltak. Mindegyik cégnek voltak kirobbanóan sikeres időszakai, ám a lendületük hirtelen megtört, és pár negyedév alatt szinte jelentéktelenné váltak, a többségük jelenleg az 1 százalékos piaci részesedésért küzd.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!