Az új cégek számára jelentős problémát jelent a termékeik és a szolgáltatásaik reklámozása, jelentős tőke nélkül nagyon nehéz és hosszú folyamat ismertséget szerezni a piacon. Vincenzo Barbato és Giacomo Barbato is komoly bajban voltak 2012-ben, hogy mégis milyen névre kereszteljék a ruházati cikkeket és ruházati kiegészítőket tervező vállalkozásukat, így a Steve Jobs név mellett döntöttek.
A húzás végtelenül szemtelen, hiszen a Steve Jobs nevet mindenki ismeri, ráadásul mikor a vásárlók ruházati termékeken látják meg márkanévként, akkor simán meglepődhetnek annyira, hogy azonnal megvizsgálják közelebbről a portékákat.
Sőt: akár olyan benyomásuk is támadhat, hogy a gyártó licencelte a nevet, azaz „eredeti" Steve Jobs termékekről van szó.
Az olasz testvérek vállalatát persze jól beperelte az arcpirító pimaszságért az Apple, azonban elvesztette az ügyet. Egyrészt Olaszországban a ruhatervező általi védjegyeztetéséig semmiféle jogi védelem alatt sem állt a Steve Jobs név, másrészt pedig a bíró szerint a ruhagyártó „J" betűs logójában lévő harapás és almalevél nem sértik az Apple hivatalos logójára bejegyzett védjegyet.
Az olasz cég alapítói a jövőben elektronikai termékeket is szeretnének piacra dobni a márkanév használatával, bár ez egyelőre még távlati terv.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!