Komoly ijedtség támadhatott a hétvégén a OnePlus mobilgyártónál, miután a cég terméktámogatási fórumán rövid idő alatt közel százan jelezték, hogy valaki pénzt emelt le a bankkártyájukról, méghozzá a OnePlus nevében. Olyan ügyfelekről van szó, akik korábban a oneplus.net webhelyen rendeltek maguknak okostelefont vagy kiegészítőket, és közvetlenül bankkártyával egyenlítették ki a számlát.
A OnePlus gyorsan reagált a fejleményre, itt olvasható az angol nyelvű tájékoztatása. A talán legfontosabb információ, hogy a OnePlus közvetlenül semmilyen formában sem tárolja a bankkártyák adatait, a fizetéskor azok közvetlenül a hitelesített fizetésfeldolgozó partneréhez kerülnek.
A vállalat kiemelte, hogy az adatokat akkor sem menti, amennyiben a vásárlók kipipálták a bankkártyájuk adatainak megjegyzését a webshopban. Ilyenkor valójában az történik, hogy ténylegesen a fizetésfeldolgozó partner menti a bankkártyák adatait, a OnePlus csak egy egyedi azonosítókódot ment a saját adatbázisában.
A következő vásárláskor ezt az azonosítókódot elküldi a fizetésfeldolgozónak, amely a saját adatbázisából előkeresi a kódhoz tartozó bankkártya adatait.
A tájékoztatás szerint a OnePlus jelenleg teljes körű biztonsági auditot végez a rendszerein, továbbá együttműködik a fizetésfeldolgozó partnerével, hogy a lehető leghamarabb fény derüljön a rejtélyes kártyaterhelésekre.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!