Miután kirobbant a botrány, amiből kiderült, hogy a Cambridge Analytica több tízezer ember facebookos adatait használta fel, Mark Zuckerberg napokig hallgatott. Később aztán előkerült, és elmondta, hogy valójában a legfontosabb intézkedéseket már évekkel ezelőtt megtették, hogy ilyen ne fordulhasson elő még egyszer, de a biztonság kedvéért azért tovább szigorítanak néhány dolgon.
Persze Zuckerberg szövege többnyire inkább magyarázkodásnak tűnt, mintsem tényleges bocsánatkérésének, és most nagyjából ugyanez folytatódik, csak fizikai formában: a minap több amerikai és brit újságban egész oldalas hirdetést vásárolt a Facebook, amiben Zuckerberg a saját aláírásával kér elnézést a bizalomvesztés miatt.
Ebben megismétli azt, amit már korábban is mondott: 2014-ben egy egyetemi kutató által készített kvízes alkalmazásból kerültek ki az adatok külső félhez. Azóta viszont már erősen korlátozzák, hogy milyen adatokhoz férhetnek hozzá az egyes alkalmazások, és jelenleg is vizsgálják azokat az alkalmazásokat, amiknek korábban esetleg nagyobb mennyiségű adathoz volt hozzáférése.
Végül megköszöni, hogy hiszünk a Facebook közösségében, és megígéri, hogy jobban fogja végezni a munkáját.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!