Jó nagy bajba került az elmúlt években az internetes hirdetési piac, hiszen a netezők egyre nagyobb részének lett elege a bosszantó vagy rosszindulatú reklámokból, így elkezdtek reklámblokkolókat telepíteni a böngészőikbe. A helyzet akkor fajult el igazán, mikor az okostelefonokon is megjelentek a reklámblokkolók.
Mindenki nagy meglepetésére nemrég a Chrome-ba is bekerült egy reklámszűrő. A Google megoldása ettől függetlenül nem úgy működik, mint a böngészőkbe utólag telepíthető blokkolók, ugyanis csak a zavaró és kéretlen reklámokat próbálja meg letiltani. A Google célja nem az internetes reklámok eltüntetése, hanem az online reklámpiac megtisztítása.
Gyakorlatilag tönkretenné a szép szóból nem értő hirdetéskiszolgáló cégeket, hogy a többiek reklámait ne blokkolják a netezők.
Most nagyon úgy tűnik, hogy az idei harmadik negyedévben a Firefox is csatlakozhat a partihoz, a Mozilla munkatársai jelenleg aktívan kutatják a zavaró internetes hirdetések és felhasználói élmények blokkolásának a lehetőségeit. Egyelőre képlékeny a Mozilla terve, de nagy vonalakban a hanggal együtt automatikusan elinduló videókat, a webhelyeken kéretlenül felugráló rétegeket, a zavaró reklámokat és az egyéb megtévesztő praktikákat szeretnék letiltani a böngészőben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!