Újabb csoportos per indult az Egyesült Államokban az Apple ellen, ezúttal az újabb MacBook és MacBook Pro laptopok tulajdonosai pöccentek be alaposan. A problémát az jelenti, hogy 2015-től kezdve a vállalat egy eddigiektől eltérő fizikai felépítésű billentyűzetet kezdett el használni a laptopjain, amelynek a gombjai egy idő után rendszeresen beadják a kulcsot.
Alapvetően nem magukkal a billentyűkkel van a gond, azok nem károsodnak a használat során, valójában csak a gombsapkák alá beszoruló piszok kezdi el egy idő után akadályozni a billentyűk lenyomását.
Ez a probléma persze bármelyik billentyűzetnél jelentkezhet, csak az épp az Apple új klaviatúráját
nem lehet házilagosan kitisztítani.
A vásárlók nem tudják kipattintani a helyükről a gombokat, és sűrített levegővel sem fújható a gombsapka alá ragadt piszok. Ha beadja a kulcsot egy gomb, akkor a tisztításhoz szét kell szedni és a laptopokat, amit csak a szerviz képes elvégezni. A még garanciális MacBookok esetén ez csak kényelmetlenséggel jár, de a jótállási idő lejárta után komoly pénzbe kerülhet a javíttatás.
Az Apple ellen csoportos pert indított Kyle Barbaro és Zixua Rao szerint a cég tisztában van a súlyos és váratlan problémával. Ezt bizonyítja, hogy még 2016-ban beadott egy szabadalmat, ami az új típusú billentyűzetének lehetséges öntisztítási funkcióit taglalja, erről nemrégiben mi is írtunk.
A felperesek szeretnék elérni, hogy az Apple fizessen kártérítést és pénzvisszatérítést a probléma által érintett vásárlóinak. A kártérítés alatt a laptop szervizbe való eljuttatásának és visszaszerzésének a költségét, vagy épp a kiesett munkaidő miatti anyagi veszteséget kell érteni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!