Nemcsak a szorult anyagi helyzetben lévő cégek dolgoznak folyamatosan a működési költségeik csökkentésén, de a masszívan nyereséges multicégek is folyamatosan próbálják optimalizálni a munkaerejüket. Pár napja a Polygon arcpirító sztorival állt elő, a forrásai szerint még május elején az Xbox terméktámogatási csapatának 12 tagja veszítette el az állását, a Microsoft ugyanis alapvetően ingyen dolgozó, bár időnként kisebb ajándékokat kapó rajongókkal helyettesítette őket.
Az állás nélkül maradt személyek ugyan többnyire a Microsoft irodáiban dolgoztak, azonban technikailag egy Affirma Consulting nevű cég foglalkoztatta őket. A munkájuk az volt, hogy válaszolgatniuk kellett az Xbox hivatalos webhelyén, továbbá az @XboxSupport twitteres csatornán érkező kérdésekre. Az elbocsátásuk előtt pár héttel további feladatot is kaptak: ki kellett képezniük az Xbox Ambassadors program önkénteseit a munkájuk elvégzésére, a magyarázat szerint ugyanis az Xbox-rajongók puszta önszorgalomból csökkentették volna a munkaterhelésüket.
Cinikus módon ez tulajdonképpen igaz volt, hiszen a képzés végeztével a főállású munkatársak lapátra kerültek, az ingyen munkaerő átvette a helyüket.
Jelenleg úgy tűnik, hogy az egyesült államokbeli Xbox támogatói csapat létszáma jóval a szükségesnek mondható alatt van, emiatt pedig az Xboxszal kapcsolatos kérdéseket feltevő fogyasztóknak elképzelhető, hogy jóval több időt kell várniuk a válaszok megérkezésére.
A Microsoft érdemben nem kívánta kommentálni az ügyet, csupán annyi derült ki a Polygonnak küldött reakciójából, hogy továbbra is számos jól képzett ügyfélszolgálatos kollégával rendelkezik, és persze az Xbox Ambassadors önkéntesei is a fogyasztók rendelkezésére állnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!