Miközben az Apple valósággal szenved az indiai piacon, addig az HTC egyesek jelentések szerint már a helyi piacot is elhagyná. Vannak persze győztesek is: például a Xiaomi és a Samsung.
Az idei második negyedévben Indiában hatalmas sikert aratott a Xiaomi a jól árazott eszközeivel, illetve a Samsung termékei is igen kedveltnek bizonyultak. Mindkét gyártó 9,9 millió okostelefont szállított le az idei második negyedévben az indiai piacra. Ez mindkét cég esetében rekordot jelent.
A csúcson egy hajszállal, de a Xiaomi van Indiában.
A Canalys elemzőcég szerint a Xiaomi és a Samsung is a helyi piac 30-30 százalékát birtokolja. A kínai cég eladásai éves szinten 106, a dél-koreai vállalaté 47 százalékkal emelkedtek.
A régió legkeresettebb készülékei a Galaxy J2 Pro (2,3 millió fogyott belőle), valamint a Redmi 5A (3,3 millió talált gazdára) voltak.
A harmadik legnépszerűbb Vivo mindössze 3,6 millió készüléket adott el, ezzel a piac 11 százalékát birtokolja, 35 százalékos éves előrelépés mellett. Az Oppo 10 százalékos részesedéssel és 5 százalékos javulással a negyedik volt.