A Samsung legutóbbi üzleti jelentése az idei második negyedévet vizsgálta, és júniussal zárult le. A dél-koreai gyártó árbevétele 52,28 milliárd dollár volt, ami éves szinten nagyjából 4 százalékos visszaesést jelent.
A gyártó működési nyeresége ugyanakkor tavalyhoz mérten 6 százalékkal emelkedett, 13,28 milliárd dollárra.
A Samsung megjegyezte, hogy a nyereség növekedése nagyrészt a félvezetőgyártásnak köszönhető. Az árbevétel csökkenését többek között a hajlékony OLED-kijelzők iránti alacsonyabb kereslet és az olcsóbb LCD-árak okozták. Valamint az okostelefonos üzletág csökkent árbevétele.
A mobilos divízió 21,44 milliárdos eladást generált, 2,38 milliárdos nyereséggel. Egy évvel ezelőtt 26,81 és 3,62 milliárd dollár volt ez a két érték. A csökkenés a magasabb marketingköltségeknek és a gyengébb Galaxy S9-eladásoknak köszönhető az egyre nagyobb versenyt kínáló piacon.
A Samsung második félévben javulásra számít, többek között a Galaxy Note 9 korai megjelenése miatt, illetve a középkategóriás modellek prémium funkciói miatt.