Ilyen például a luxustermékeiről ismert dán Bang & Olufsen által 2002-ben bevezetett vonal, amely egészen mostanáig tartotta magát. A BeoVision5 televíziónál bemutatkozott koncepció lényege, hogy a képernyő alá szokatlanul nagy méretű hangrendszert építenek, amelyet különféle minőségi anyagokkal, fával, selyemmel, speciális textíliával borítanak.
Ez a megoldás egyedi külsőt kölcsönöz a készülékeknek, és azonnal kiemeli e drága, prémiumkategóriás eszközöket a hatalmasra duzzadó termékóceánból.
Ráadásul a cég nagyon komoly energiákat mozgatott meg annak érdekében, hogy szokatlan helyeken készüljenek professzionális fotók a televíziókról. Ezért aztán a hivatalos termékfotók gyakorlatilag sokszor egy divatlapban vagy szép lakásokat, házakat bemutató prémium magazinban is gond nélkül megállták volna a helyüket. Egyszer azonban minden jónak vége szakad: A Bang & Olufsen ugyanis bejelentette, hogy kivezeti a piacról az utolsó ilyen dizájnra épült készüléket, a BeoVision14-et. A dolog valamelyest érthető, hiszen abban a felső kategóriában, ahol a B&O mozog, jelenleg megfigyelhető a trend, hogy a gyártók próbálnak minél kecsesebb, vékonyabb, légiesebb modellekkel előállni, ez a vonal pedig pont az ellenkező végletet képviseli például a vastag, aranyozott mahagóni keretekkel, és a brokáttal fedett, marha nagy hangszórókkal. Éppen emiatt az is valószínű, hogy soha többé nem lesznek már ilyen tévék, azaz a dán cég gyakorlatilag kivégzi a világ talán legikonikusabb tévés formatervezési irányzatát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!