Az elmúlt években már a teljes áron értékesített játékokban is feltűntek a mikrotranzakciók, legutóbb a loot boxok váltak divatossá. Ezek gyakorlatilag zsákbamacskák, hiszen csak a megvett virtuális dobozkák kinyitásakor derül ki, hogy mit kaptak a pénzükért cserébe a gamerek. Éppen ezért is több országban vizsgálták már, hogy a lottóhoz és a nyerőgépekhez hasonlóan szerencsejátéknak minősül-e a loot box.
Az EA konkrétan a Star Wars: Battlefront 2-ben is alkalmazta a rendszert, azonban annyira felháborodtak a játékosok (emiatt pedig a Star Wars jogait birtokló Disney), hogy a kiadó végül eltávolította a fizetős loot boxokat a játékból, bár emiatt alaposan újra kellett tervezni a játékosfejlődési rendszert.
Ez mindent elmond arról, hogy a kiadó állításaival szemben mennyire volt teljesen opcionális a loot boxok vásárlása.
Néhány nappal ezelőtt a GamesIndustry portálnak nyilatkozva az EA növekedésért felelős alelnöke elárulta, hogy a Battlefront 2-es bukás után kidolgoztak a cégnél
egy morális iránytűt az efféle botrányok elkerülésére.
Ennek az iránymutatásait követve a jövőben remélhetően nem sikerül majd olyan játékot fejlesztetnie a cégnek, amelyben ne lenne megfelelő az igazságosság, az értékesség és a szórakoztatás szentháromságának aránya.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!