Tim Cook, az Apple vezére attól tart, hogy a számítógépes algoritmusok kiszívják az életet a zenéből.
Amiatt is aggódik Tim Cook, hogy a zene a bitek és a bájtok világává válik, miközben a művészetről kellene szóljon.
Nemrég a Spotify is úgy döntött, hogy emberi segítséggel válogatja össze a lejátszási listákat, de ezen túlmenően is igen nagy riválisa a Spotify az Apple-nek. A legfőbb különbséget az jelenti, hogy míg az Apple Music egy gigacég része, amely minden negyedévben dollármilliárdokat keres; addig a Spotify továbbra sem tud nyereséges lenni.
Tim Cook ennek fényében nyugodt szívvel jelenthette ki, hogy az Apple Music nem a pénzről szól.
Az Apple Music egyébként az Apple szolgáltatásokat kezelő üzletágához tartozik, ami tavaly 30 milliárd dolláros árbevételt termelt. 2021-re ez az összeg 50 milliárd lehet.
Az Apple nagy előnye a zenei streaming világában, hogy az Apple Music előre van telepítve az iPhone és iPad készülékeken, azokból pedig igen sok talál gazdára. A Spotify a legutóbbi adatok szerint 70 millió fizetős ügyféllel rendelkezik, az Apple Music 45 millióval. Ingyenes csomagot viszont csak a Spotify kínál.