Az Apple közzétett egy új videót, amit az appok fejlesztőinek szán. Ebben arról akarja meggyőzni a fejlesztőket, hogy válasszák az előfizetéses modellt.
A videó olyan fejlesztőket mutat be, mint a Dropbox, az Elevate vagy a Calm tulajdonosai. Az üzenet lényege az, hogy jobban járnak, ha a felhasználóknak rendszeres előfizetési díjért cserébe adják oda a termékeiket, és ezzel jobb fogyasztói élményt érnek el.
A jó szolgáltatást nyújtó fejlesztők ennek hála sokkal több pénzt kereshetnek egy terméken, mintha szimplán egyszeri díjat kérnének el érte. Ingyenes próbalehetőség mellett pedig akár még több felhasználót szerezhetnek.
Az Apple videója nem sokkal azután jelent meg, hogy kiderült: az Apple tavaly 30 nagy fejlesztőt próbált titokban rávenni az előfizetéses modellre.
Természetesen ez az egész egyáltalán nem kedvez a fogyasztóknak. Az Apple azért erőlteti a modellt, mert az első évben 30 százalékot kap a teljes előfizetési árbevételből. A második évtől pedig 15 százalékot. Ez nagyságrendekkel több pénz, mintha valaki egyszer fizetne egy appért.
Az Apple pedig nagyon szeretné elérni, hogy 30 helyett már 50 milliárd dolláros bevétele legyen a szolgáltatásokból.