Nem az Apple értékesítette a legtöbb okostelefont az idei második negyedév során, azonban a Counterpoint Research adatai alapján a legtöbb nyereséget mégis az almás vállalat tette zsebre a vizsgált időszakban.
A globális össznyereség 62 százaléka került az Apple-höz. A Samsungnak 17 százalék jutott ebből.
A Samsung nyeresége éves szinten 21 százalékkal csökkent, amit többek között annak tulajdonítanak, hogy ugyanazon időszakra vetítve 24 százalékkal kevesebb Galaxy S9 szériás modell talált gazdára, mint egy évvel korábban Galaxy S8 szériás.
Míg az Apple 30 milliárdos árbevételre vetítve 6 milliárd dolláros nyereséget ért el, addig most először a kínai gyártók is nyereségesnek bizonyultak. A teljes nyereség 8 százalékát tette zsebre a Huawei, 5, 4 és 3 százalékát az Oppo, a Vivo és a Xiaomi. A kínai gyártók sok zászlóshajót termeltek, ennek hála Kína 2 milliárd dolláros nyereséget szerzett.
A 800 dollárnál drágább okostelefonok után elért árbevétel 88 százaléka az Apple-nek köszönhető. 600 és 800 dollár között 44 és 41 százalék köszönhető az Apple-nek és a Samsungnak. 400 és 600 dollár között 22 százalékos aránnyal volt piacvezető az Oppo és az Apple.