Ha minősíthetetlen magatartásról van szó, akkor a taxiscégek és az Uberhez hasonló vállalkozások általában a sofőrök vállalhatatlan viselkedése miatt kerülnek be a hírekbe. Pedig az éremnek két oldala van, sajnos az utazóközönség egy tábora sem különb az egymást vagy az utasokat inzultáló sofőröknél.
Az Uber végre tesz is valamit az ügyben: sokáig csak az utasok pontozhatták a sofőröket, azonban tavaly áprilistól kezdve már a sofőrök is pontozhatják az utasokat. Az utasok az Uber mobilappban tájékozódhatnak arról, hogy mennyire kedvelik őket a sofőrök, a pontszámuk a legutolsó 500 fuvar átlagából van kiszámolva.
A fordított irányú pontozásnak eddig nem volt jelentősége, de ez hamarosan megváltozik: az Uber nem lesz hajlandó fuvart küldeni az olyan utasoknak, akiknek a maximum ötből 4 csillag alá esik az értékelésük.
A kocsikból való kitiltás előtt álló utasokat figyelmezteti majd az alkalmazás, hogy ideje jó magaviseletet tanúsítaniuk,
különben mehetnek a konkurencia sofőrjeit boldogítani.
Az Uber szerint a sofőrök például megérdemlik, hogy köszönjenek nekik és elköszönjenek tőlük, továbbá irritálja őket, mikor az autó kapacitásánál többen zsúfolódnak be a járműveikbe. Emellett gyakran adnak negatívnak mondható értékeléseket az autójukban való étkezésért és az ajtócsapkodásért is.
Persze a renitens utasok képesek lesznek új felhasználói fiókokat regisztrálni az Uberben, nem lehet őket ténylegesen kitiltani a szolgáltatásból.
Az újdonság első körben Ausztráliában és Új-Zélandon élesedik majd a következő időszakban.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!