A magyar fővárosban mutatkozik be a JCDecaux intelligens citylight megoldása, amely sokkal több puszta reklámeszköznél. Az out-of-home médiavállalat Budapestről világhódító útjára induló újdonsága hazai fejlesztés:
az egyedi igényekhez szabható, mindössze gyufásdoboznyi méretű, könnyen telepíthető iBeacon jeladót idehaza gyártják.
Az outdoor promóciós felhasználás módszerét szintén a JCDecaux Hungary-nél dolgozták ki erre a Bluetooth-alapú megoldásra, amelyet eddig jellemzően üzletekben alkalmaztak vásárlássegítő célokra. A JCDecaux Beacon-jeladóval felszerelt okosplakátjai csendes üzenetet küldenek a közelben elhaladó felhasználók okostelefonjára, diszkréten, ahogy egy SMS érkezik.
A hagyományos üzenetként olvasható információ a tesztidőszakban egy kereskedelmi ajánlat. A technológia rugalmasságából adódóan ugyanakkor később
közhasznú közösségi tartalom, azaz például közlekedési vagy időjárási tudnivaló is lehet.
A Beacon üzenetküldés kiemelten biztonságos a felhasználók szempontjából, hiszen az üzenet eltűnik a telefonról, amint a citylight hatósugarából kilépünk – és a jeladók sem használnak fogyasztói adatot.
Eddig 50 fővárosi citylight-ot szereltek fel a városi életet komfortosabbá tévő üzenetküldővel, ez a szám az év végéig, vagyis az üzleti bevezetés időpontjáig 300-ra nő. A budapestiek a NetPincér szolgáltatásával tesztelhetik a rendszert.
A sikeres tesztet követően a világújdonság további magyar, illetve külföldi nagyvárosokban is megjelenik. Ezzel párhuzamosan bővül a csatlakozó szolgáltatások, illetve a funkciók köre. A JCDecaux törekvésének megfelelően az intelligens citylight-ok az okosvárosok fontos, az offline és a digitális üzenetek összekapcsolására képes kommunikációs csatornájává válhatnak – már a közeli jövőben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!