Kevesek őszinte meglepetésére az Advertising Week hirdetőipari konferenciáján a Google bejelentette, hogy minden eddiginél több pénzt szeretne keresni a reklámkiszolgáló üzletágán keresztül. Ennek érdekében most két nagy lépést is tesz, mindkettő a YouTube-hoz kapcsolódik.
Az első számú érdekesség, hogy hamarosan új típusú reklámok fognak megjelenni a YouTube-on, például egy friss mozifilm kedvcsinálójára vagy kritikájára rákeresve az internetező láthatja majd, hogy a közeljövőben hol és mikor vetítik az adott filmet.
A másik jelentős változás, hogy a jövőben a Google átjárhatóvá teszi a YouTube hirdetési rendszerét a többi hirdetési rendszerével. Ennek köszönhetően a hirdetők a YouTube-on végrehajtott keresések alapján is képesek lesznek más webhelyeken célba venni a netezőket.
Például ha valaki rákeres egy autó tesztjére a YouTube-on, akkor utána a kedvenc hírportálján is megjelenhet az adott kocsi reklámja.
Erre eddig nem volt lehetőség: ugyan a felhasználók már ősidők óta a Google-fiókjukkal jelentkeznek be a YouTube-on, de a videómegosztó által elmentett, hirdetésre használható adatokhoz ilyen formában nem fértek hozzá a cég egyéb hirdetési rendszerei.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!