Jó ideje kényelmetlen helyzetben vannak az okostelefonok gyártói, hiszen rendkívül élessé vált köztük a rivalizálás, erősen kitolódott az eszközeik életciklusa, ráadásul általánosságban véve telítetté váltak a piacok. A tényezők miatt minden eddiginél nehezebbé vált növelniük az eladásaikat, és noha az elemzők szerint a következő években újból nőhet az eladott okostelefonok száma, ám eközben a gyártók kaphatnak egy nehezen megoldható problémát a nyakukba.
Egész pontosan a Z generáció tagjai babrálhatnak ki velük, ők a körülbelül 1995-2010 között születettek. Az elmúlt hónapokban már többször hallottunk a jelenségről, a napokban pedig a New York Post is írt egy cikket a témában: a fiatalok egyre nehezebben tolerálják az okostelefonokat,
egyre többen fordulnak részben vagy teljesen az alapmobilok felé.
A cikkben meginterjúvoltak hasonló indokokat hoztak fel arra, hogy miért részesítik előnyben az alapmobilokat: az okostelefonok gyakorlatilag kémkednek utánuk, esetenként pedig zavarja és bosszantja őket, hogy mások mennyire függővé váltak tőlük. Volt olyan is, aki elsősorban anyagi okkal indokolta az alapmobil preferálását.
Ez csak egy telefon. Nem hiszem, hogy ki akarna húzni belőlem bármit is, vagy azonosítana a hirdetők számára. Szerintem nem sok mindenre képes, ami elég jó
– nyilatkozta a kagylómobiljáról a 22 éves Mackenzie Bergin.
A nagy kérdés persze az, hogy az alapmobilozás megmarad-e valamiféle keveseket érintő szubkulturális jelenség szintjén, vagy igazi tömegeket megmozgató, menő trenddé válik-e.
Az utóbbi félelmetes volna a gyártók és a hirdetők számára, részben mivel nem csak a Z generációnál kezd betelni a pohár.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!