Bár egyes elemzők arra számítanak, hogy a mobilpiaci eladások még jobban visszaesnek, egyes részterületeken nincs megállás. Egyre több például a mobilos gamer, ráadásul egyre többet költünk az appokra is.
A Sensor Tower adatai szerint 2018-ban 22,7 százalékkal többet költöttünk appokra, mint egy évvel korábban. Az App Store-ban és a Play Áruházban 71,3 milliárd dollárt hagytunk ott.
Az Apple és az iOS rendszere persze továbbra is sokkal több pénzt generál. Az App Store 46,6 milliárd dolláros árbevételt szerzett tavaly, vagyis 88 százalékkal többet, mint a 24,8 milliárdot gyűjtő Play Áruház. Az App Store egy év alatt 20,4 százalékkal tornázta fel ezt az összeget.
Az első apptelepítések száma a Google boltjában 160 százalékkal volt magasabb, de ennek a nagyja ingyen játszható játékból származott. Ilyen téren és az árbevételben is nagyobb tempóban bővül egyébként a Google alkalmazásboltja (13 és 27,3 százalék), mint az Apple-é (6,6 és 20,4 százalék).