Egy ideje már ismert, hogy a magas áraknak, a helyi riválisoknak, a kereskedelmi háborúnak és a Huawei-ügynek köszönhetően Kínában igen erősen megkopott az Apple és az iPhone készülékek népszerűsége. Sokkal Indiában sem jobb a helyzet, ott 2018-ban éves szinten 50 százalékkal zuhant az iPhone-ok iránti kereslet.
A kínai helyzetet az Apple nemrég az új iPhone készülékek árainak a csökkentésével próbálta meg javítani. A Wedbush Securities jelentése szerint ez azonban még csak a kezdet.
Az Apple-nél Kínában állítólag életbe lépett a vörös kód. Vagyis az Apple nem a csökkenő iPhone-eladásokból származó árbevétel miatt retteg, hanem amiatt, hogy a jelenlegi felhasználóit is elveszíti.
Az Apple nagyban függ a meglévő felhasználóktól, elvégre csak rájuk építheti a szolgáltatásait, amelyből folyamatosan egyre több pénzt akar keresni. Ezek a fogyasztók elvileg nagyobb eséllyel költenek az Apple rendszereiben és vásárolnak újabb Apple terméket. A felhasználók megtartása érdekében az iPhone XR vételára még tovább csökkenhet Kínában.
A jelentés szerint egyébként az Apple streamingben is erősítene: állítólag még a Lionsgate vagy a Sony Pictures felvásárlását is fontolgatja az óriás.