Az okosórákat nagyon sokáig elsősorban férfiaknak reklámozták, részben mivel a marketingesek bennük látták az efféle termékek korai felvevőpiacát, részben pedig mert bumszli és négyszögletes kijelzőjű hardverek voltak. Persze lehetett volna rózsaszín vagy fehér szíjakkal is reklámozni a kütyüket, de ettől még nem váltak volna olyan holmikká, amelyek meg tudták volna hódítani a hölgyek szívét. Az okosórák helyett inkább a fitneszkarkötőket próbálták meg eladni nekik a marketingesek.
Mostanra sokat változott a helyzet, az okosórák sokkal diszkrétebbé váltak, csökkent a méretük és kerek érintőkijelzőket kaptak. Szép lassan, de csorognak a kimondottan hölgyeknek szánt modellek, most épp a Kate Spade divatmárka állt elő a második okosórájával.
A valójában a Fossil által tervezett Scallop Smartwatch 2 alapvetően egy teljesen átlagos Google Wear OS rendszerű kütyü. Annyi extra emelhető ki, hogy támogatja az NFC-s fizetést, található benne GPS, és pulzusmérésre is képes. Az akkuja a használati szokásoktól függően 1-2 napig napig bírja egy töltéssel, Android 4.4+ és iOS 9.3+ rendszerű mobilokhoz párosítható hozzá.
Mindez teljesen rendben van, az egész termékben a megjelenése a fontos: a specifikusan a Kate Spade márkára jellemző, nőies dizájnnal kívánják eladni.
Az okosóra január 28-tól lesz kapható az Egyesült Államokban, műanyagszíjjal 295 dollárba, míg a fémszíjjal 335 dollárba kerül majd, olyan nettó 83 és 94 ezer forintokról van szó. Az ára nem magas egy teljes értékű, ráadásul különösen divatos okosóráért, összehasonlítási alapul a legújabb Apple Watch 399 dollárnál kezdődik, és még mindig meglehetősen férfiasan néz ki.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!