Mostanáig a Telenor 4G és 4G+ képes hálózatán kizárólag mobilinternetes adatátvitel volt lehetséges, a hanghívások 2G vagy 3G technológiát használtak, vagyis a hívás közbeni adatkapcsolat is 2G-re vagy 3G-re korlátozódott. A Telenor most bevezetett szolgáltatása, a VoLTE technológia azonban a hanghívások továbbítását is lehetővé teszi a szolgáltató negyedik generációs hálózatán.
A Telenor egy sikeres pilotprojekt keretében 3200 ügyfelével tesztelte a VoLTE működését. 2019. január 23-tól a szolgáltató 72 órán belül elérhetővé teszi a szolgáltatást a már most kompatibilis, Telenor-specifikus szoftverrel rendelkező okostelefont használó havidíjas előfizetők készülékén.
Ezt követően pedig a VoLTE-t támogató készülékek száma folyamatosan bővül, és a szolgáltatás fokozatosan elérhetővé válik a 4G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek részére.
A Telenor 4G technológiát használó Hipernet-szolgáltatásaihoz a területi lefedettséget figyelembe véve jelenleg a magyar lakosság 99,5%-a férhet hozzá. Az új technológia országos használatával a korábbinál hatékonyabbá válik a 4G hálózat kihasználtsága és nagyobb területen válik elérhetővé a HD minőségű hanghívás. A VoLTE segítségével telefonálás közben is a technológiailag elérhető leggyorsabb 4G adathálózat használható – például navigáció, chatelés, zene streaming vagy akár olyan nagyobb sávszélességet igénylő szolgáltatások, mint a Telenor MyTV vagy a YouTube használata esetén.
Jelent-e plusz költséget vagy adatforgalmat a VoLTE az ügyfeleknek?
A percdíj alapon számlázott VoLTE hanghívás nem jár az ügyfelek számára érzékelhető adatforgalommal, vagyis nem csökkenti mobilinternetes adatkeretüket. A VoLTE-t jelenleg támogató, és a technológiával fokozatosan frissülő készülékek listája elérhető a Telenor weboldalán.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!