A legtöbb mobilgyártó évente, de mostanában inkább félévente ad ki új csúcskészüléket. Vannak cégek, amelyek még kevesebbet várnak. A BlackBerry azonban új utakra lépett.
A BlackBerry Mobile igazgatója, Francois Mahieu egy interjúban elárulta, hogy a gyártó véget vetett az éves frissítéseknek, és a BlackBerry KEY3 még legalább hat hónapig nem mutatkozik be. Ez azt jelenti, hogy a KEY2 legalább 14 hónapig lesz a kínálatban.
A cég azzal indokolta a stratégiaváltást, hogy a fogyasztók tovább tartják meg a mobiljaikat, ezért nem akarnak csak úgy piacra dobni egy újabbat, hogy legyen valami újdonságuk. Inkább egy látványos frissítésen dolgoznak addig is, amit ha meglátnak a jelenlegi felhasználóik, úgy érzik majd, ideje váltani.
Mindez extrém fontos, hiszen a BlackBerry piaci részesedése kicsi, nagyrészt a rajongókra épít. A márka azonban folyamatosan (ha lassan is) nő, a TCL elégedett a haladással. Apróbb frissítések azért az új stratégia mellett is akadnak, ilyen például a BlackBerry KEY2 Red Edition.