Mostanra valószínűleg mindenki tudja, hogy május végén európai parlamenti választások lesznek. Erre készülve a Mozilla készíteni szeretne egy kiegészítőt a Firefoxhoz, amelyen keresztül az EU-s netezők könnyedén megtekinthetnék, hogy a Facebookon látott politikai hirdetések miért jelennek meg náluk: ki adta fel azokat, továbbá milyen kulcsszavak és egyéb paraméterek alapján állították be a célközönségüket.
Ezek az információk rendkívül fontossá váltak, hiszen a megszokott politikai szereplők mellett immáron különféle érdekek által hajtott harmadik felek is nagy számban próbálják közvetlenül befolyásolni a választópolgárokat. Emiatt szükséges, hogy az emberek legalább nagyrészt átlássák és megértsék, hogy kik és miért bombázzák őket a véleményüket formálni próbáló hirdetésekkel.
Ugyan a Facebook tett néhány lépést a politikai hirdetések átláthatóságának a növelése érdekében, azonban a Mozilla szerint jelenleg nem ad elég hasznos információt a reklámokról és a hirdetőkről.
Éppen ezért is a Mozilla nem tudja elkészíteni a tervezett bővítményét, ráadásul a Facebook nem hajlandó segíteni az alapítványnak a probléma megoldásában.
Ezért a Mozilla most az Európai Bizottsághoz fordult segítségért, hátha az nyomásgyakorlással rá tudja bírni a közösségi hálózatot az együttműködésre. Az indoklás szerint a magatartásával a Facebook nem felel meg annak az EU által a tető alá hozott iparági vállaláscsomagnak, amelyet az interneten terjedő hamis információk megfékezésére dolgoztak ki.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!