A technológia fejlődésének hála az okosórák erősebbek, nagyobb a kijelzőjük és hosszabb az üzemidejük (mint eddig). Mindezeknek hála sokkal népszerűbbek lettek, 2018-ban jelentős mértékben nőtt az effajta eszközök piaca.
A Strategy Analytics jelentése szerint az Apple tavaly 22,5 millió Apple Watch-ot adott el összesen, ami a globálisan, egész évben fogyott okosórák felét jelenti. A második legtöbb okosórát eladó gyártó kisebb meglepetésre a Fitbit lett, kicsivel megelőzve a Samsungot. A Fitbit alapvetően a Versa amerikai sikerének hála érte el ezt a helyezést.
Az Apple a piac 50 százalékát uralja jelenleg, ami remek, de 10 százalékos csökkenést is jelent egyben. A Fitbit 1,7 százalékról 12,2-re jött fel, a Samsung 11,8 százalékon áll. A negyedik a Garmin, 7,1 százalékkal. Ez a négy gyártó a piac több mint 80 százalékát lefedi jelenleg, vagyis jól látszik, hogy kiváló okosórát gyártani nem könnyű. Ami azt illeti, még a Huaweinek sem sikerült a tesztek és tapasztalatok alapján.