A számítógépes játékosok gyakorlatilag kénytelenek már a kezdetektől fogva a Microsoft operációs rendszereit használni, azonban a közel tökéletes piaci monopóliuma ellenére a vállalat megdöbbentően keveset tett a gamerek kiszolgálása érdekében, a legkomolyabb erőfeszítéseinek a DirectX grafikus programozási felület és a Pasziánsz kifejlesztése mondható. Ezek mellett volt néhány próbálkozása a cégnek, azonban ezek egyszerűen nem érdekelték a gamereket. A szabály alóli kivételt a részben Steam-rivális Games for Windows Live jelentette, hiszen olyan bugos és átgondolatlan volt, hogy egyes gamerek a mai napig poszttraumás stressz szindrómától szenvednek tőle.
A PC Gamernek a múlt héten adott interjújában Phil Spencer, az Xbox üzletág vezetője emlékeink szerint immáron sokadszorra megígérte, hogy a Microsoft a jövőben hangsúlyt kíván fektetni a PC-s játékosok igényeinek a kiszolgálására, a jövőben minden eddiginél fontosabb lesz a vállalat számára ez a terület.
„Tudom, hogy elég sokat beszéltünk már arról, hogy miket szeretnénk elérhetővé tenni a PC-s játékosok számára, de az idei E3-on, és utána az egész évben már látni fogod, hogy az elmúlt időszakban mibe invesztáltunk az Áruház, a szolgáltatások, a remek játékok terén. Ez csak a kezdet"
– magyarázta Phil Spencer.
Mindezek után kíváncsian várjuk, hogy miket kíván bejelenteni a június közepén megrendezésre kerülő E3 2019-en a Microsoft. Minden bizonnyal kapcsolódó információ, hogy a Windows 10 nyilvános előzeteseit futtatókat nemrég a State of Decay letöltésére kérte a vállalat, mert valamit tesztelni kívánt ezzel. Mint kiderült, a tesztelők az Xbox One csomagformátumában kapták meg a letöltött játékot, bár egyelőre nem világos, hogy ez pontosan mit is akar jelenteni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!