Nagyon hamarosan már nem lesz kötelező NVIDIA GeForce RTX videokártyával rendelkezniük a számítógépes játékosoknak ahhoz, hogy bekapcsolhassák egyes játékokban a valós idejű sugárkövetést. Az NVIDIA egy blogbejegyzésben közölte, hogy egy áprilisban érkező driverfrissítésétől kezdve a GeForce GTX 1060 (6 GB) és erősebb, továbbá a teljes eddig bejelentett GeForce GTX 16-széria támogatni fogja a DirectX Raytracing csatolófelületet.
Persze ezek a videokártyák nem rendelkeznek a valós idejű sugárkövetés számolgatására kitalált, csak a GeForce RTX kártyákban megtalálható koprocesszorokkal, így rendkívül limitált mennyiségű fénysugárral tudnak majd dolgozni. Emiatt valószínűleg csak egyes tükröződések számolgatásához veszik majd igénybe a fejlesztők, de persze már ez is sokat javíthat a játékok látványvilágán.
Az NVIDIA szerint a valós idejű sugárkövetés arányaiban jobb teljesítménnyel működik majd a GTX 16-szériás videokártyákon, köszönhetően a Turing grafikus architektúra egyes újításainak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!