A ResearchAndMarkets legutóbbi jelentése szerint az akciókamerák piaca a következő években fellendül, és 2026-ra már 10,25 milliárd amerikai dollárt ér majd. Ez azt jelenti, hogy évente 12,7 százalékos növekedéssel lehet számolni.
A piacon a bevált nagy nevek jelentik a húzóerőt, vagyis a GoPro, a Sony, az Olympus, a Garmin, a TomTom, a Rollei, a KG, a Veho és a Drift.
Állítólag egyre nagyobb az érdeklődés az ilyen termékek iránt, és többen űznek olyan tevékenységeket, mint a vízisportok, síelés, hegyi túra, hegymászás, bázisugrás, hullámlovaglás, kötélugrás, paragliding, ejtőernyőzés.
Akinek van ideje és pénze effajta elfoglaltságokra, az állítólag csúcsminőségű fotókat és videókat szeretne rögzíteni, az akciókamerától pedig elvárja, hogy strapabíró és hordozható legyen. A közösségi médiában is szeretnék megosztani a felvételeiket ezek az emberek.
A legerősebb az észak-amerikai piac, de Ázsiában is egyre kedveltebbek ezek a dolgok. A vásárlóerő megtartásához pedig bevált ötletek az extra szolgáltatások, mint a felvételek tárolását garantáló felhős tárhely.