A sorozat fejlesztői a közelmúltban jelentették be, hogy 2019. április 23-án érkezik az új epizód, a Mortal Kombat 11, amely jó néhány újdonságot tartalmaz majd. Lehetőséget kaptunk rá, hogy egy bétateszt keretein belül kipróbáljuk az új részt, mi pedig lecsaptunk rá, mint könyök az orrcsontra!
Kezdjük a legfontosabbal: mit vár az ember a Mortal Kombattól? Hát nem a sakkcsaták kifinomultságát, a balett kecsességét, hanem (szó szerint) orrvérzésig tartó bunyót, a végén az obligát, paródiába hajló kegyetlenkedéssel, jó grafikát, és persze a választható, eltérő stílusú karaktereket.
Nos, a béta szerint mindebben nem lesz hiány, szóval az alapok maradtak, ami már önmagában garanciát jelent a sikerre.
A történet is a régi, tehát ezúttal is összegyűlnek a különféle dimenziók, lét- és idősíkok legkiválóbb mesterei, hogy különféle helyszíneken tegyék próbára egymás harcművészeti tudását. Azaz, magyarán aprítsák egymást, ahogy a csövön kifér. Ez a vonal meglehetősen blőd, de hát a Mortal Kombatot sosem a sztori kifinomultságáért vagy a karakterek jellemfejlődéséért szerettük. Maguk a pályák a hagyományoknak megfelelően kifejezetten egyszerűek: egyszintesek, és nincsenek rajtuk fegyverként vagy csapdaként használható háttérelemek, tehát e téren a Mortal Kombat nem igazán követi a trendeket.
A kezelés is maradt a régi, azaz az egyszerűbb, egy gombbal előcsalható alaprúgások és ütések mellett vannak úgynevezett kombók is, tehát a gombok meghatározott sorrendben történő lenyomása erősebb, speciális támadásokat eredményez. Ezeket a kombinációkat értelemszerűen meg kell tanulni, és ki kell várni az alkalmat, amikor el lehet sütni őket, hiszen hosszabb ideig tart a végrehajtásuk, mint egy szimpla pofoné. Szerencsére a játékmenet se nem túl gyors, se nem túl lassú, tehát nem kell agyatlanul, megállás nélkül csépelni a kontrollert, de nem is halunk bele az unalomba, amíg lemegy egy menet. Ezúttal is teljesen eltérő stílusú karakterek csapnak össze a játékban, ez meglátszik a sebességen, az ütések erején, mindegyiknek megvan az erőssége és a gyengéje is, és ennek tudatában kell ellenük a megfelelő harci taktikát kiválasztani. Ez teljesen jó szisztéma, mert szükség van némi gondolkodásra is (ettől azért még nem agysebészet a dolog), ami sokoldalúbbá és szórakoztatóbbá teszi a progit.
Az teljesen jó, hogy a jelek szerint nem kényszerítik kötelezően az internetalapú karriermódra kihegyezett harcra a játékosokat, ugyanis, bár ezen van a hangsúly, megmaradt egy offline mód is, amikor a gépi intelligencia ellen bunyózhatunk. Emellett természetesen van arra mód, hogy ha a gép előtt ketten ülünk, akkor egymást is csupálhassuk.
Az online résszel nem lesz gond, hiszen a rendszer nagyjából megfelelő erősségű, és hasonló eredményeket elérő játékosokkal sorsolt össze, és a csaták előtt ráadásul mindkét félnek el kell fogadnia a feltételeket. Azaz nem fordulhat elő, hogy muszáj egy nálunk sokkal erősebb vagy gyengébb ember ellen felvenni a harcot, ami értelemszerűen nem okoz túl nagy élvezetet egyik fél számára sem.
A Mortal Kombat 11 egyik nagy újdonsága, hogy aki akar, teljesen elpepecselhet egy „saját” karakter megalkotásával. Összerakhatja a kinézetét, választhat neki ruhácskát, felszerelést, megszabhatja, hogy milyen legyen a bevonulása a csatatérre, hogyan ünnepelje az esetleges győzelmet, és mivel végezze ki legyőzött ellenfelét. Ez a funkció nem meglepő, hiszen a világ errefelé halad, úgy néz ki, hogy a gamer populáció egy jelentős része igényli ezt a szolgáltatást, ami előtt mi egy kicsit azért értetlenül állunk.
A grafika teljesen jó, abszolút hozza a 2019-ben elvárt színvonalat. A 4K HDR támogatásnak köszönhetően a részletességre és a látványvilágra sem lehet panasz, az animációk szépek, a korábbi részeknél gyakran jelentkező zavaró elmosódásnak pedig nem sok nyomát leltük a Mortal Kombat 11 béta verziójában, ami arra utal, hogy ezzel a végleges játékban sem lesz gond. A hangulat a szokásos, azaz, aki eddig is szerette a sorozatot, az most sem fog csalódni, aki pedig hidegrázást kapott tőle, annak tuti, hogy ez a rész sem fog tetszeni.
Az tény, hogy vannak, és mindig is voltak fenntartásaink a játékkal a sokszor öncélúnak tűnő brutalitás miatt, és ezen a Mortal Kombat 11 sem fog valószínűleg változtatni. Mindenesetre teljesen objektíven nézve a dolgokat nagyon úgy tűnik, hogy az új epizód rendben lesz, rendesen el lehet majd vele ütni az időt.
A Mortal Kombat 11 béta verzióját egy Sony PlayStation 4 Pro konzolon próbáltuk ki.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!