Az NVIDIA elérhetővé tette a támogatott videokártyáihoz a 425.31-es verziószámú meghajtóprogramot, amelyben a korábbi ígéretének megfelelően bekapcsolta a Pascal, Turing és Volta architektúrát használó, GeForce GTX videovezérlők jókora táborában a valós idejű sugárkövetést a DirectX Raytracing csatolófelületen keresztül.
Persze a GeForce RTX videokártyáktól eltérően a GeForce GTX-ek nem tartalmaznak sugárkövetést hardveresen számoló koprocesszorokat, így azoknál masszívan kevésbé képesek a valós idejű ray tracingre. Ettől függetlenül persze jó dolog, hogy szélesebb körben használhatóvá vált a technológia, csak egy darabig csínján kell bánniuk a fejlesztőknek a használatával. A témánál tartva az AMD Radeonok egyelőre nem támogatják a DirectX Raytracinget.
Sajnos az NVIDIA bejelentéséből nem derült ki, hogy a GeForce GTX videokártyákon ténylegesen mennyire játszható bekapcsolt sugárkövetés mellett a Battlefield 5, a Metro Exodus, vagy éppen a Shadow of the Tomb Raider, hiszen szándékosan olyan grafikai beállításokon és felbontásokon tesztelt, amelyek irreálisan nagy falatnak bizonyultak a GeForce GTX-eknek.
A mérésekkel elég nyilvánvalóan az volt a célja, hogy az olcsóbb vagy régebbi termékeinek a kárára ajnározza a sugárkövetést hardveres gyorsítással végző GeForce RTX-eket.
Emiatt a számítógépes hardverekkel foglalkozó sajtó munkatársainak kell kideríteniük, hogy racionális beállítások és megkötések mellett mire képesek a GeForce GTX-ek.
A DirectX Raytracinget mostantól a következő asztali gépes és laptopos videovezérlők támogatják:
A legújabb driver az NVIDIA webhelye mellett az ORIGO Szoftverbázisról is letölthető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!