Valószínűleg mindenkiben felmerült már a kérdés, hogy a kínai gyártók egy része miért képes meghökkentően olcsón kínálni az okostelefonjait. Ennek alapvetően két oka lehet. A többé-kevésbé noname cégek általában szinte semmilyen érdemi szoftveres támogatást sem nyújtanak a készülékeikhez, azaz rendkívül ritkán készítenek rájuk frissítéseket, plusz mobilszolgáltatókkal sem kell üzletelniük, így lényegében megspórolják az eladás utáni szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos költségeket.
A másik lehetőség a hirdetések mutogatása a telefonok gyári appjaiban, többek közt a Xiaomi is ezt az utat választotta a MIUI kezelőfelületes készülékei esetében. A gyártó szinte haszon nélkül értékesíti magukat a mobilokat, a profitjának jókora része a vevőknek mutogatott reklámokon keresztül érkezik. Ezek a hirdetések egyébként nem minden régióban tűnnek fel, így a létezésük még az olyanok számára is újdonság lehet, akik már jó ideje MIUI-s mobilokat használnak. További jó hír, hogy némi állítgatással eltüntethetőek a hirdetések.
Tavaly a Xiaominak 10,1 milliárd jüan, azaz 428 milliárd forint bevételt hoztak a hirdetések.
A vállalat ügyvezető igazgatója elárulta, hogy a MIUI fejlesztői csapatának illetékesei jelenleg épp a reklámok megjelenítésével kapcsolatos részletek átgondolásával vannak elfoglalva. Személyes kérése volt a csapathoz, hogy általánosságban véve tegyék kevésbé zavaróvá a hirdetéseket, továbbá amennyire lehet, számoljanak le az ízléstelen és tolakodó reklámokkal.
Emellett leleplezte a MIUI 11 néhány újdonságát is, többek közt ultraalacsony fogyasztású üzemmóddal, nagyítóeszközzel, továbbá a véletlenül törölt fotók visszaállítására kitalált lomtárral bővül majd a szoftver.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!