Az elmúlt években elsősorban a fejlődő piacoknak köszönhetően a Facebook képes volt növelni a felhasználóinak a számát, azonban elég nehéz nem észrevenni, hogy süllyed a hajója. A probléma jelen esetben látszólag három pilléren nyugszik: egyrészt a kezdeti varázsa után az internetezők elkezdték kiismerni a Facebook gyakorlati és pszichológiai negatívumait, másrészt az emberekre fókuszáló közösségi hálózatból egy interaktív hirdetőtáblává vált, harmadrészt pedig az elmúlt évek jelentős botrányai is sokat rontottak a cég megítélésén.
Mark Zuckerberg persze szeretné megmenteni a kincsesbányát, így az évente megrendezésre kerülő F8 fejlesztői konferenciájának nyitóelőadásán jelentős változtatásokat mutatott be. A vizuálisan nyilvánvaló változás, hogy a Facebook következő hónapokban élesedő, a klasszikus kék színt feltűnően mellőző új felülete
a csoportokat és az eseményeket próbálja minél inkább az előtérbe tolni.
Ez nem jelent nagy meglepetést, hiszen Mark Zuckerberg már hetekkel ezelőtt kibeszélte, hogy a jövőben a Facebooknak szerinte két fontos funkciója lesz: a felhasználók privát kapcsolattartásra használják majd, továbbá az érdeklődési köreiknek megfelelő tematikájú csoportokban való aktivitásra adhat számukra lehetőséget.
A felhasználókat egyre kevésbé érdeklik a félig-meddig ismeretlen emberek személyes jellegű kommunikációi, részben, mivel a közösségi hálózatokon igazán aktívan tartalmakat megosztók tipikusan csak a hétköznapi valóságuk egy igen szűk, ráadásul a személyüket és az életüket jó színben feltüntető szeletét osztják meg.
A közösségi médián keresztül nem lehet belenézni az életükbe, a Facebook felhasználóinak jókora részét sokáig ez a fajta kukkolás illúziója ragasztotta a kijelzők elé.
Röviden összefoglalva a következő időszakban az evolúciójának harmadik állomásába lép a Facebook. Első körben az emberek közti nyilvános kommunikációról szólt a szolgáltatás, a második körben pedig a Facebook a háttérbe szorította a felhasználókat, helyette fizetett vagy fizetetlen reklámokat mutogatott neki, hogy kegyetlenül monetizálja őket. A mostani, harmadik állomás központi témáit a helyek és a közösségek jelentik: Zuckerberg egy fókuszáltabb és funkcionálisabb Facebookot akar látni, amelyet elsősorban praktikus okból látogatnak a felhasználók.
Ennek megfelelően a közösségi hálózat inkább csoportokat és eseményeket fog javasolgatni, továbbá a potenciális ismerősök ajánlgatásakor is fontosabb szerepet kap majd az azonos csoportokban való aktivitás.
Új Messenger és titkos szerelmek
A Facebook mobilos és böngészős felületének a megújítása mellett a Facebook bejelentette, hogy teljesen újraírja a Messenger mobilalkalmazást, a következő főverzió kevesebb helyet foglal és gyorsabban működik. Emellett Windows és macOS rendszerekre jön hozzá egy hivatalos kliensprogram: az alkalmazás telepítése után nem kell majd a böngészőn át bejelentkezni a Facebookba vagy a Messenger dedikált webhelyére, asztali alkalmazásból is lehet majd használni. Szintén fontos, hogy a Messenger végponttól végpontig tartó titkosítást használ majd, így még a Facebook alkalmazottai sem lesznek képesek beleolvasni az üzenetekbe.
További érdekes újítás, hogy a Facebook jelenleg csak néhány országban tesztelt társkereső szolgáltatása egy „titkos szerelem” funkcióval fog bővülni. Ennek keretében a felhasználók megjelölhetnek legfeljebb kilenc olyan személyt az ismerőseik közül, akik iránt érdeklődnek, ha pedig kölcsönösnek bizonyul az érdeklődést, akkor erről mindketten értesítést kapnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!