Rengeteg panaszt hallottunk már a Google itthon nem elérhető webshopjának abnormális működésével kapcsolatban, nemrég például az egyik vásárlónak pénzvisszatérítés helyett tíz darab Pixel 3 okostelefont adott a cég. Most ennél sokkal komolyabb botrány tört ki: az elmúlt napokban a Google Fi mobilszolgáltatás webshopjában részletfizetéssel eszközöket vásárolt ügyfelek egy részétől a cég egyben levonta a megvett készülék teljes árát.
A malőr persze sokaknak nem csak elvi, de gyakorlati problémát is okozott, elvégre az Egyesült Államokban sincs mindenhol kolbászból a kerítés. További probléma, hogy a nagyösszegű vásárlás miatt egyes vevők túllépték a hitelkártyájuk normál fedezetét, mire a bankjuk pluszfedezetet biztosított, hogy sikeres legyen a tranzakció. Ennek a pluszfedezetnek viszont ára van, méghozzá nem is kevés: a bankjuk komoly pénzt fog legombolni róluk a szívességért cserébe.
Ráadásul a Google hiába ad pénzvisszatérítést, a hiteltúllépés költségét kénytelenek lesznek kifizetni az érintett vevők, azaz megkárosította őket a vállalat.
A Google kedden az ígérte, hogy legfeljebb két munkanapon belül minden érintett ügyfél megkapja a szükséges összegű pénzvisszatérítését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!