A világ tele van meglepetésekkel, amire kiváló példa a Google I/O 2019 fejlesztői konferencia egyik legújabb bejelentése: a jövőben lehetőség lesz majd készpénzzel fizetni az androidos appokért és játékokért a Play Áruházban.
Ezeket jelenleg háromféle módon lehet megvásárolni. Az ügyfelek egyrészt fizethetnek közvetlenül bankkártyával, másrészt feltölthetik a felhasználói fiókjuk belső egyenlegét egy ajándékkártyával, harmadrészt pedig szolgáltatói számlázást vehetnek igénybe. A harmadik lehetőség nem mindegyik mobilszolgáltatónál érhető el, nem mindenki képes a feltöltős egyenlege vagy a havi számlája terhére vásárolni.
A Google szerint a készpénzes vásárlás úgy fog működni, hogy a vevők lefoglalják a Play Áruházban a megvásárolni kívánt alkalmazást, mire kapnak egy rendelési kódot. Ezután elfáradnak a partneri programjában résztvevő üzletbe, bemutatják a kódot, kifizetik a szükséges díjat.
Ha megtörténik a tranzakció, arról a Play Áruház értesítést kap, és máris elérhetővé teszi az ügyfél számára a kifizetett tartalmat vagy tartalmakat.
A megoldás kifejezetten kényelmetlennek tűnhet, ám a Google-nek jó oka van a bevezetésére: a fejlődő országokban még mindig nagyon sok mobilozónak nincs bankkártyája, a belső egyenleg feltöltésére használható ajándékkártya pedig szintén nem áll a rendelkezésükre.
Emiatt momentán nem tudnak pénzt költeni a Play Áruházban.
A Google reményei szerint a készpénzes fizetési rendszer a világ minden táján gyorsan és könnyen bevezethető lesz, hiszen a viszonteladók részéről nincs szükség komoly beruházásra a szolgáltatás nyújtásához.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!