A ResearchandMarkets legutóbbi elemzése a virtuális valóságra építő gamingpiacot vizsgálta, és a szakértők becslései szerint a most 10,3 milliárd dollárra értékelt piac 2024-re 40,2 milliárdosra nő. Ez azt jelenti, hogy a következő 5 évben éves átlagos 25,5 százalékos növekedéssel lehet számolni.
Bár ez jól hangzik, az elemzők rámutattak, hogy pont a VR-headsetek magas vételára az, ami hátráltatja a szektort és annak növekedését. A nagy cégek ezen a helyzeten VR-árkádokkal igyekeznek segíteni, amelyeket például plázákban állítottak fel a fiataloknak és a felnőtteknek.
A VR-alapú játékiparban a meghatározó egyébként a PC-s platform, ezután következnek csak a konzolok, majd a mobilok. A legnagyobb szereplők közé pedig az AMD, a Facebook, a Fove, a Google, a GoPro, az HTC, a Largan Precision, az NVIDIA, a Qualcomm, a Razer, a Samsung, a Sony és a Zeiss tartoznak.