Nagyon régóta óriási bajban vannak az internetes publikációk és egyéb webhelyek, hiszen a látogatóik jókora része nem tud vagy hajlandó anyagilag hozzájárulni a fennmaradásukhoz, viszont a rajtuk megjelenő reklámokat is blokkolják. Ez lehetetlen helyzetbe hozza a publikációkat, hiszen bevételre van szükségük a fennmaradáshoz.
A Mozilla most bejelentette, hogy érdeklődik egy alternatív finanszírozási mód iránt, a jövőben a Scroll nevű startup szolgáltatását közvetítheti majd átcímkézve a Firefoxot használóknak. A havi 4,99 dolláros Firefox Ad-free internet csomagra előfizetők reklámok nélkül böngészhetnék az olyan webhelyeket, amelyek részt vesznek a Scroll partneri programjában. A beszedett előfizetési díj oroszlánrésze természetesen a portálokhoz kerül.
A Scroll szolgáltatása egyelőre zárt béta fázisban van, de már elég sok partnert fel tudott sorakoztatni, például a The Verge, a Gizmodo, a The Atlantic, az USA Today, és a Buzzfeed is elkötelezte magát a tesztelése mellett.
Az ötlet nem új, a továbbra sem közismert Brave böngésző is rendelkezik egy hasonló programmal. Érdekesség, hogy a Brave mögött álló céget Brendon Eich alapította, aki nem csak a JavaScript atyja, de egyben a Mozilla társalapítója is. 2014 tavaszán még a Mozilla Corporation ügyvezető igazgatója is volt, azonban bő egy hét után lemondott és távozott a cégtől, miután egyes alkalmazottak óriási médiabotrányt csaptak abból, hogy hat évvel korábban ezer dollárral támogatta Kaliforniában az azonos neműek házassága elleni népszavazás kampányát.
A Firefox Ad-free internet projekt egyelőre korai stádiumban jár, a weblapján lévő előfizetés gombra kattintókat egy kérdőíves felmérés fogadja.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!