Az elmúlt pár évben alaposan átrendezték a mobilpiacot a kínai gyártók, sorra búcsúztatták a megszokott neveket a legtöbb készüléket értékesítő cégek toplistáiból. Éppen ezért is okozott némi meglepetést a Canalys legújabb jelentése, amely az európai mobilpiac idei második negyedévét foglalja össze.
A legérdekesebb jelenség, hogy a tavalyi második negyedévhez képest a Samsung 20 százalékos növekedést tudott felmutatni az eladott készülékek számában, miközben a Huawei 16 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. A kettő között minden bizonnyal összefüggés van, a kínai gyártó körüli botrányok és bizonytalanság rengeteg fogyasztót elijeszthetett a készülékeinek a megvásárlásától.
A harmadik legtöbb mobilt eladott gyártó az Apple volt, azonban az egy évvel ezelőtti teljesítményéhez képest 17 százalékkal kevesebb telefont tudott értékesíteni. Nem véletlen, hogy az Apple egy ideje már nem ad tájékoztatást az eladott iPhone-ok számáról a részvényeseinek, a minden eddiginél drágábbá vált készülékeit egyre kevesebben engedhetik meg maguknak.
Ez a drágulás miatt nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vállalatnak feltétlenül kevesebb bevétele származna a mobilok eladásából.
A negyedik helyen lévő Xiaomi viszont nem panaszkodhat, 48 százalékos növekedést tudott felmutatni, míg a Nokia mobilokat készítő HMD Global 18 százalékkal kevesebb készüléket tudott eladni, mint a tavaly április-júniusi időszakban.
Ez az öt gyártó az Európában eladott okostelefonok durván 86 százalékát értékesítette az elmúlt negyedévben.
Az összes több mobilgyártó együtt 14 százalékos piaci részesedést tudott elérni, ami az eladott készülékek számát tekintve 17% éves csökkenést jelent.
A Canalys szerint a második negyedévben 45,1 millió okostelefon talált gazdára Európában.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!