Néhány nappal ezelőtt kínos nevetgélést keltett, hogy a 4,3 milliárd eurós versenyhatósági bírságának hatására a Google ugyan kénytelen lesz bevezetni az Androidban a rendszerszintű keresőválasztó képernyőt, azonban ezt versenyellenesnek tűnő módon kívánja megtenni.
A cég nagy ötlete, hogy a képernyőn a Google kereső mellett csak három másik keresőmotor kaphat helyet, ezeket pedig minden egyes európai országban licitálásos alapon fogja kiválasztani. Magyarán mikor a mobilozók megkezdik az új telefonjaik beállítását, akkor a Google, továbbá a három legtöbbet fizetett riválisa közül választhatnak majd
A képernyőt rögtön demonstrálta is a cég, a példaként készített illusztráció képen a Qwant, az Ecosia, továbbá a Yahoo volt látható a Google mellett. A kép rögtön két szempontból is érdekes: a Yahoo keresési találatait már régóta a Microsoft Bing szolgáltatja, de ami ennél is jobb, hogy a Qwantnak és az Ecosiának
a valóságban jó eséllyel nem lesz pénze bevásárolni magát a keresőválasztó képernyőre.
A profitjának nagyobbik részét fák ültetésére eljótékonykodó Ecosia most nyíltan fel is szólalt a böngészőválasztó képernyő ügyében: be fogja panaszolni miatta a Google-t az Európai Bizottságnál, amely korábban kiszabta rá a gigabírságot.
Az Ecosiának három nagy problémája van:
Az Ecosia azt állítja, hogy a felhasználók 45 keresésenként képesek elég bevételt generálni számára egy fa ültetési költségének a fedezésére, mostanra pedig már világszerte 62 millió fát ültettek a segítségével.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!