Bombasztikus felívelése után egy ideje már hivatalosan is bajban van az okostelefonos ipar, hiszen részben a készülékek élettartamának a kitolódása, részben pedig az egyre növekvő áruk miatt a fogyasztók minden eddiginél tovább kitartanak a meglévő készülékeik mellett. Ez a jelenség nem csak a kisebb vásárlóerejű piacokon vált trenddé, most már az Egyesült Államokban is jelentős gondot okoz a gyártóknak.
A Strategy Analytics piackutató cég szerint néhány évvel ezelőtt az amerikaiak még elég jól tartották magukat a kétévenkénti mobilcseréhez, azonban a legújabb jelentése szerint most már átlagosan 33 hónapon, azaz majdnem három éven át használják a telefonjaikat.
Ami ennél is kellemetlenebb a gyártók számára, hogy a 2500 megkérdezett csupán 7 százaléka hajlandó ezer dollárt vagy többet kiadni a következő mobiljára.
A felmérés szerint a legújabb, a gyártók által divatosnak beállított fejlesztéseket csak a vásárlók harmada tartja fontosnak, leginkább a latinó, az afro-amerikai, és általánosságban véve a Z generáció fantáziáját mozgatják meg. Viszont ezek klasszikusan nem a legtehetősebb rétegek az USA-ban, plusz a cég adatai alapján a főiskolás és egyetemista korú fiatalok 49 százaléka még a szülei mobilelőfizetésén van,
ami alapján valószínűleg nem úsznak az elkölthető dollárokban.
A Strategy Analytics nem csak a méregdrága telefonokat készítőknek szolgált rossz hírekkel.
A cég szerint az Apple és a Samsung eszközeit vásárlók esetében legalább a márkahűség jelentős, azonban a Motorolához és LG-hez hasonló „másodvonalbeli" gyártók esetében 50 százalék alatt van a márkahűek aránya. Emiatt mikor a meglévő vevőik nagyobbik része eljut a következő mobilja megvásárlásáig, akkor kénytelenek lesznek meggyőző indokokat felhozni, ha újból rá kívánják őket venni a termékeik megvásárlására.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!